Friday, August 6, 2010

Sajak Seorang Hamba Kerdil..



..INDAHNYA ALAM CIPTAAN TUHAN..

Berfikir sejenak AKU di pagi hari,

Apabila terjaga dari buaiyan mimpi,

AKU melihat sinaran diluar kamar AKU,

Mentari sedang terpancar mencerahi alam..

HATIKU BERKATA..

Owh..Indahnya mata AKU memandang alam,

Membuatkan AKU terleka sebentar melihat tajam..

BERKATA LAGI HATIKU..

Apakah yang AKU renungkan,??

Bertanya bersendirian dalam kepakuan..

LANTAS ADA SESUATU YANG BERLAKU..

Iaitu bibirku mula bergerak perlahan,

Dengan terus mengalunkan zikir kesyukuran..

ALHAMDULILLAH..

BERTANYA LAGI PADA DIRI..

Apa yang AKU lakukan ini,??

Inilah menunjukkan tanda kesyukuran AKU,

Kepada Pencipta dengan alunan zikir kepad-NYA..

KEADAAN TIDAK BERUBAH..

Diri AKU masih berdiri merenung alam,

Alam indah ciptaan TUHAN,

Kalimah suci terus AKU lontarkan lagi,

SUBHANALLAH..

DALAM MENYEBUT KALIMAH SUCI..

AKU selitkan doa kudus KU,

"YA ALLAH,AKU BERSYUKUR TIDAK TERHINGGA,

AKU DIBERIKAN SEGALA NIKMAT DI ALAM INI,

NIKMAT KEHIDUPAN,AGAMA DAN IMAN,"

Itulah sedikit sebanyak doa kudus AKU,

Yang terlintas di hati nurani ini..

AKHIRNYA TERJAGA DALAM KETAKJUBAN ALAM..

Lantas sedar AKU dari lenaan alam indah,

Telah mengingatkan AKU segalanya,

Tujuan hidup di dunia ini yang penuh hikmah-NYA..

1 comment: